Over

De Covid-19 crisis en het slechte weer in de zomer van 2021 hebben een grote impact gehad op de geestelijke gezondheid van zelfstandigen. Zij zijn gedwongen geweest om hun vestiging of hun bedrijf te sluiten, terwijl hun hele inkomen op hun activiteit is gebaseerd. Om situaties van malaise of zelfs suïcidale toestanden te voorkomen, biedt het Psychologisch Steunsysteem voor Zelfstandigen in Nood van de vzw Un pass dans l’impasse psychologische ondersteuning die specifiek op deze zelfstandigen is gericht. Alle Franstalige zelfstandigen in nood hebben toegang tot een telefonische hulplijn, een innovatief waarschuwingssysteem en 4 gratis sessies psychologische zorg op afstand.

Onze missie

  • Telefoonlijn :

0800/300.25 is een volledig gratis lijn die van maandag tot vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur bereikbaar is. Franstalige zelfstandigen worden verwelkomd door het Un pass dans l’impasse team

  • 4 gratis psychologische zorg sessies :

Franstalige zelfstandigen in nood zullen tot 4 gratis psychologische zorgsessies per telefoon of videoconferentie kunnen krijgen met een psycholoog van de vzw

  • Verkennersnetwerk :

Een verkenner is elke persoon die in contact kan komen met een zelfstandige in nood, zoals een zorgverlener, een boekhouder, een werknemer van een sociaal verzekeringsfonds, een bankier, enz. Deze vrijwilliger wordt gratis opgeleid door Un pass dans l’impasse om een suïcidale persoon op te sporen. Wanneer ze met een dergelijke situatie worden geconfronteerd, kunnen ze via een onlineformulier een “waarschuwing” afgeven. De verkenner fungeert dus als tussencontact tussen deze zelfstandige persoon en de aan zijn behoeften aangepaste zorg

Onze partners

Vragen over ons centrum?

2 reacties op “Psychologisch steunsysteem voor zelfstandigen in nood”

  1. Thirifays schreef:

    Bonjour,
    En tant que psychologue clinicienne indépendante, pourriez-vous me préciser les démarches à faire en vue d’établir une collaboration avec vos services concernant les demandes d’aide psychologique aux indépendants?
    D’avance, je vous remercie pour votre réponse.
    Bien à vous,
    E. Thirifays

Laat een antwoord achter aan Alison Verlaet Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*

code